Aplicatia Fitfam

Cum să ținem cont de Calorii si Macronutrienti

Dacă ai ținut pasul cu articolele pe care le-am scris până acum, deja ai o idee destul de bună în legătură cu ce, când și cât ar trebui să mănânci.

Mai exact, câte calorii, câți macronutrienți, și la ce ore ar trebui consumate. Totuși, de multe ori oamenii ezită să înceapă deși au toate informațiile necesare. 

Dacă citești articolul acesta, nu îl citi doar teoretic. Acum e momentul ideal să începi să aplici tot ce ai citit până acum, și ce citești acum. Nu aștepta momentul perfect și nu aștepta să ai toate informațiile. 

Începe să lucrezi, așteaptă-te să faci greșeli, și corectează din mers pe baza rezultatelor tale și a informațiilor noi care apar. 

În articolul de astăzi vei învăța cum să numeri caloriile și macronutrienții, și de ce ar trebui să faci acest lucru. Dacă nu ai citit articolele anterioare, și nu înțelegi conceptele de bază ale nutriției, îți recomand să o faci. 

Să începem prin a vorbi despre motivele pentru care ar trebui să ții cont de calorii și macronutrienți:

Să îți măsori macronutrienții și caloriile îți va aduce beneficii enorme, care vin cu un cost foarte mic.

Mai exact, număratul caloriilor și a macronutrienților te va ajuta să:

  • Îți planifici mesele din timp, și să nu faci alegeri proaste de moment;
  • Te asiguri că obții toți nutrienții de care ai nevoie;
  • Îți planifici mesele din jurul antrenamentelor, pentru rezultatele cele mai bune;
  • Iei decizii bazate pe numere clare, în funcție de felul în care reacționează corpul tău la planul pe care îl ai;

.

Lucrurile acestea, în final, te vor ajuta să înțelegi mai bine ceea ce mănânci, și te vor ajuta enorm dacă vrei să schimbi felul în care arăți. Indiferent dacă asta înseamnă să slăbești, dar mai ales să crești în masă musculară. 

Ei bine, dacă te-am convins că ar trebui să îți numeri și tu caloriile și macronutrienții, haide să vedem cum putem să facem acest lucru.

Partea bună este că e mult mai ușor decât sună:

Tot ce trebuie să faci este să-ți descarci o aplicație, cum ar fi: Myfitnesspal, Eat and Track sau Lifesum, și să loghezi acolo tot ceea ce mănânci într-o zi. 

Tot ce trebuie să faci este să cântărești tot ceea ce mănânci, și să treci în aplicație. 

Poți scana codul de bare, sau alege din lista de mâncăruri deja trecute în aplicație. Poți chiar să-ți creezi și adaugi propriul tău aliment. 

De restul se va ocupa aplicația.

Dacă ai citit primele articole, știi că trebuie să mănânci un număr de calorii și de macronutrienți zilnic, în funcție de obiectivul tău. 

Știi și că tot ceea ce mănânci este format din calorii și macronutrienți.

Dacă de exemplu trebuie să mănânci 2000 de calorii, din care 40% carbohidrați, 30% grăsimi și 30% proteine, treci valorile astea în aplicație și apoi măsori tot ceea ce mănânci. 

S-ar putea să realizezi că mănânci mult mai multe grăsimi sau/ și carbohidrați decât crezi, și că nici măcar nu te apropii de necesarul de proteine zilnice. Ceea ce nu este chiar ideal. 

Informația aceasta te va ajuta să iei decizii mai bune la următoarele tale mese, să cauți mâncăruri bogate în proteine, să le incluzi în dieta ta, sau chiar să construiești mesele în jurul lor. 

După câteva săptămâni de măsurat calorii, vei putea:

  • Identifica alimentele bogate în carbohidrați, proteine sau grăsimi.
  • Identifica alimentele dense caloric;
  • Estima câte calorii ai la o masă;
  • Estima câte grame din fiecare macronutrient ai la o masă;
  • Lua decizii mai bune în legătură cu alimentația ta. 

Pare greu, dar tot ceea ce trebuie să faci este să începi să cântărești , să înregistrezi și să încerci să îți atingi numerele zilnice. (de proteine și macronutrienți). 

Cu timpul va deveni ușor și natural, și restul lucrurilor vor veni de la sine. 

Fiecare persoană care este serioasă în legătură cu aspectul, sănătatea sau performanța sa ar trebui să își formeze obiceiul de a număra calorii. 

Așa că, dacă nu o faci deja, îți recomand să începi. Este mult mai ușor decât pare. 

Autor articol: Coach Sorin Iacob

Coordonator articol: Petru Bozesan

Leave A Comment

All fields marked with an asterisk (*) are required